goforafrica.reismee.nl

Senegal

Senegal

Na een uitgesleten zandweg kwamen wij bij de grens met Senegal.

We hadden deze grens gekozen omdat we hier relatief goedkoop de auto in Senegal konden krijgen want normaal mogen auto’s ouder dan 8 jaar Senegal niet binnen.

We voelden ons smokkelaars maar de natuur was geweldig , ineens hield de woestijn op en zagen we water en bomen met bladeren.

Ja we konden het arme Mauretanie achter ons laten.

Na de grens gingen we door naar de Zebra Bar comping in Saint Luis waar we gelukkig het laatste huisje konden bemachtigen. De hele groep ging direct aan het bier want wat hadden we een dorst na een groot aantal dagen zonder bier/alcohol in het Islamitisch Mauretanie en Marokko.

De camping gerund door een Oostenrijks echtpaar ligt aan een laguna die door een smalle landtong werd gescheiden van de zee.

Met een paar van onze mannen een heerlijke boottocht gemaakt en de mannen leren vissen, helaas nog zonder succes.

Na een heerlijke rustdag met een fantastische barbeque zijn we verder gegaan naar Dakar , en tijdens die rit hebben we ons verbaasd over de mooie mannen en vrouwen in Senegal. Maar ook hebben we gezien wat plastic kan doen met de omgeving in een land. Hele dorpen liggen vol plastic flessen , tasjes en ander plastic verpakkingen.

Na de rustdag op weg naar Dakar, en daar hadden Hopje en Jan ( de andere coaches) die een dag eerder waren gegaan al een camping uitgezocht. De camping lag heel idillisch aan het roze meer (lac ros), maar was ook heel primitief dus geen stromend water en geen electriciteit. We hebben het toch gezellig weten te maken met een kampvuur.

Toen richting Gambia met de groepgids bij ons in de auto, hij zou voor de uitklaring van de auto’s zorgen.

Onderweg in een stadje een uur in de file gestaan vanwege een ongeluk, ondanks de warmte en de niet werkende airco hebben we toch genoten , maar even wat broden en manderijnen gekocht. De grensovergang ging heel soepel maar toen we met de groep de brug overmoesten hadden we niet voldoende lokale valuta. Dus praten als brugman en beloven dat een auto achterons het verschil zou bijbetalen mochten we door.

Ons internet is heel langzaam hier , dus foto meesturen is heel lastig

En komen zsm mooiere foto’s in het Senegal album.