goforafrica.reismee.nl

In de Sahara

Vandaag naar Icht. Na twee dagen rust weer fijn om weer op weg te zijn.

Gisteren in Zagora, na ontbijt op camping, even atelier bezocht waar de auto's van de jongens in miniatuur nagemaakt worden. De artiest maakt ca 5 auto's op 1 dag.

Daarna in kruidenwinkeltje uitleg gekregen over arganolie en kruiden. En natuurlijk thee gedronken. Groene bittere thee met heel veel suiker.

Vervolgens naar Tamegrout. Een dorp op 20 km afstand van Zagora. Daar een rondleiding gehad door het dorp dat uit 3 verdiepingen bestaat en deels onder de grond is gebouwd. Dit om de hitte zomers te kunnen doorstaan. In het dorp is een pottenbakkerij. Prachtig om te zien.

Tot slot in een winkeltje geëindigd waar we leerden hoe we een tulband kunnen maken die ook beschermt tegen het zand.

Voor het eten nog naar plaatselijke hamam geweest. Keurig gescheiden. Ik met Hopke naar vrouwenafdeling waar het druk was met vrouwen en kleine kinderen. Wij scrubden elkaar. Tom en Jan naar de mannen. Daar was maar een man of 4 maar zij werden gescrubt en uit elkaar getrokken. Ook nog een man over hun rug laten lopen. Maar na afloop zagen ze er fit uit!

Avonds met een groot deel van de hele groep gebarbequed. De jongens hebben hun auto's opgehaald en waren blij met resultaat.

Annemiek M.

Leuke fotos en filmpjes! Nu dus een Berber Husband Met Tulband :-)

trudy van der maden

geweldig wat fijn dat jullie ook de filmpjes maken en plaatsen, prachtig, weer goede reis verder

Guido

Erg leuk jongens ga zo door

Erna

Erg leuk jullie ervaringen te lezen en te zien. Goede reis en tijd toegewenst.

Ria

Prachtig! Deze blauwe tulband staat jullie goed!

Akkie

Tajine! Couscous!
Kuskus

Elly Appelo

Geweldige foto's ,wat zullen jullie genieten en een hoop beleven. En Tom jou staat ook alles. Goede reis reder.

Fleur

Heel erg mooi, Leuke fotos en filmpjes!

[url=http://goforafrica.reismee.nl/]http://goforafrica.reismee.nl/[/url]

Paul Veeger

Wat een mooie uitdagende reis, ik ben jaloers op jullie. Ben benieuwd naar het resultaat van die zelfgemaakte miniatuur auto's. Die hamam zal jullie goed gedaan hebben, goede voortzetting van de reis!