goforafrica.reismee.nl

Het zwitserleven gevoel

Het zwitserleven gevoel.

Ja de meesten kennen die reclame nog wel , een paradijselijke plek waar je na je pensoen van mag gaan genieten. Nou die hebben we gevonden hier in Gambia.

En extra leuk is dat Zwitserleven een klant is van Idella.

Een heerlijke plek direct aan de zee, met palmbomen , vriendelijke mensen , goed eten en heerlijke wijn cq een koud biertje.

Maar het werd nog beter , op twee honderd meter is er een vissersdorp waar de visboten na het vissen op het strand worden getrokken waarna de vrouwen de vis gaan schoonmaken voor de verkoop. De mensen zijn er heel erg vriendelijk en nemen alle tijd om je uitleg te geven over alle soorten vis en schaaldieren.

Ook krijgen we dagelijks bezoek van een aantal koeien die vanwege het tekort aan gras in de omgeving het afval van de juice bereiders komen eten.

De de zonsondergang is fantastisch en sterrenhemel is prachtig en de hele dag muziek.

We zijn al wezen vissen met de lokale vissers maar daarover later meer.